Környezetbarát streetwear? Ismerkedj meg a híres brandek öko megoldásaival



A világ változik, ha pedig szűken értelmezzük - nem a legjobb irányba. Az óceánokba tonnaszámra kerül műanyag, a természeti katasztrófák már nem mennek ritkaságszámba, az elképzelhetetlen mennyiségű ruhákat gyártó ázsiai országok folyói pedig hektoliternyi vegyi anyagot sodornak magukkal. A nyugati civilizáció tényleg messzire ment, ha a fogyasztói szokásokról van szó, ezt pedig az egész bolygó megsínyli. Az üvegházhatás, mely a termékek gigantikus mennyiségű előállításának mellékhatása, hozzájárul a globális felmelegedéshez. A Föld átlagos akár 1,5°C-os hőmérsékletnövekedésének tragikus következményei lehetnek. Elviselhetetlen kánikula, ivóvízhiány, a klímaváltozással járó migráció - mindaz, ami ránk vár, ha nem változtatunk időben a szokásainkon.


Nézd másképp a divatot


Mindannyian szeretjük a mutatós streetweart. Az utcai divat zseniális önkifejező eszköz. Megmutathatjuk vele szenvedélyünket, hobbynkat, sőt azt is, milyen zenét hallgatunk. Egy adott brand lépői és ruhái rögtön egyfajta kinyilatkoztatásnak számítanak. Annak kifejezései, hogy egyetértünk az adott márka értékeivel vagy egyszerűen totál passzol hozzánk a stílusa. De pontosan a divat járul hozzá nagy mértékben a globális felmelegedéshez. Tagadhatatlan - a ruhák, cipők és kiegészítők tömegtermelése hatással van a CO2 kibocsátásra. Ezért fontos, hogy elkezdjük tudatosan megközelíteni a divatot. Vásároljunk racionálisan. Válasszunk olyan dolgokat, melyek tényleg tetszenek, és melyekről tudjuk, hogy sokáig szívesen fogjuk hordani. Ápoljuk a ruháinkat és a sneakereinket (az útmutatóinkban találsz infókat, hogyan is teheted ezt meg). Amikor pedig már nincs kedvünk tartogatni egy adott darabot - adjuk oda valakinek. Adjuk el, adjuk oda egy ismerősnek vagy rászorulónak. Egészen eddig, ha igyekeztünk óvni a bolygót, főleg ezek a lehetőségeink voltak.Ma pedig már a kedvenc brandjeink is a segítségünkre vannak. A streetwear-óriások kollekcióiban minden évben megjelennek a környezettudatos termékek. Mivel szeretnék csökkenteni az ökológiai lábnyomukat, a cégek környezetvédelmi tevékenységekben is részt vesznek. És nagyon is jól teszik! Ismerkedj meg a Sizeernél kapható termékeket gyártó, híres brandek ökomegoldásaival. Meglátod, hogy a legfelsőbb szintű streetwear is oda tud figyelni a környezetre.


Timberland stílusú tudatosság


Az ikonikus kis fával szignózott márka évek óta vezető a tudatos gyártás terén. A Timberland minden tevékenysége során odafigyel, hogy védje a környezetet, és emellett nem mellékes számára a cég munkavállalóinak sorsa sem. Egy ilyen elkötelezett brand világszinten is jelenség. A hozzáállása pedig nem csak PR – tényleg ezek a márka által vallott értékek, már a kezdetektől fogva. Sőt mi több - a cég egyre nagyobb erőfeszítéseket tesz a környezetért, a márka ugyanis egyre ambiciózusabb célokat tűz ki maga elé. 2020-ban pedig teljesítik azt, amit pár évvel ezelőtt megfogadtak. A ruhák 100%-a organikus pamutból fog készülni. A cipők 100%-a minimum egy újrahasznosított anyagot tartalmaz majd és pontosan ugyanennyi ruha és cipő nem fog tartalmazni káros PVC-t. A márka által termelt hulladék 95%-át újrahasznosítják. A Timberland dolgozóinak 80%-a fog résztvenni önkénteskedésben és társadalmi eseményekben. 2025-ig pedig a Treedom alapítvánnyal együttműködve a márka 50 millió fát szeretne ültetni Afrikában. Ezért Timberland terméket választva biztos lehetsz benne, hogy felelősségteljesen cselekszel. Etikus körülmények között gyártott bőrből készült cipőt hordasz, mely éveken át elkísér, ráadásul egy hatalmas erdő megszületését is támogatod Ghánában. A Timberlanddel hős vagy – pont olyan, amilyenre a természetnek szüksége van.


Mentsd meg a világot a Vans-szal



Sok brand vesz példát azokról, akik tesznek a környezet megóvásáért. Egyre több streetwear-óriás akar segíteni, amennyire csak a lehetőségei engedik. A cégek tulajdonosai azzal is tisztában vannak, hogy vásárlóiknak egyre fontosabbak a tudatos választások. Rájuk gondolva készítette el a Vans vezető Save Our Planet kollekcióját. Mire akarja vele felhívni a figyelmet? Arra, hogy legfőbb ideje odafigyelnünk a bolygónkra, erre pedig a termékek dizájnja emlékeztet. A tornacipőkre, a pólókra, a pulóverekre, a dzsekikre és a hátizsákokra világtérképet nyomtattak. A termékeket a bolygó megmentésére emlékeztető jelszavakkal és a béke szimbólumaival is ellátták. A ruhák és a cipők felsőrésze ökologikus pamutból készült. Ami pedig még fontosabb - a Vans márka úgy döntött, hogy az eladott kollekció nyereségéből 200.000 dollárt ad a nonprofit Sustainable Coastlines Hawaii szervezetnek. A szervezet missziója, hogy az embereket a parti területek aktív védelmére sarkallja – nagyszabású takarító akció és a fiatalok edukálása révén. Azt tanítja, hogyan lehet megóvni az óceánokat a következő nemzedékeknek és megmutatja, hogy ennek kapcsán érdemes a tiszta partokkal kezdeni.


Az adidas innovatív hozzáállása



Vannak, akik az eladás utáni összegből fordítanak a környezetvédelemre, mások a korszerű technológiákba fektetnek, aminek köszönhetően a gyártás sokkal felelősségteljesebb. Ehhez a második csoporthoz tartozik az adidas brand, mely folyamatosan dolgozik kollekcióinak ökologikus innovációin. A brand már 2012 óta korlátozza termékeiben a műanyag felhasználását, amibe a poliészter is beletartozik. Most mégis ambiciózusabb célt tűzött ki maga elé - 2024-ig a márka teljes mértékben lemond az új műanyag felhasználásáról. Ehelyett a termékekhez újrahasznosított anyagokat fognak felhasználni: újrahasznosított poliésztert vagy az óceánban lévő műanyagból készült anyagot. Az utóbbin az adidas közösen dolgozik a Parley szervezettel, a strandokon visszamaradt szemét elleni küzdelem formájában. A Parley globális hálózatához tartozó cégek összegyűjtik a tengerpartokon, pl. a Maldív-szigeteken található műanyagot. Átadják az adidas-nak, mely a megfelelő feldolgozás után ruha- és cipőgyártáshoz használja. Ez csak egy olyan tevékenység, melyet az amerikai márka a felelősségteljes gyártásért tesz. A másik kezdeményezés az, hogy teljes mértékben újrahasznosított anyagokból készítsenek cipőt. A GEN 1 család innovatív modelljeit sportolók tesztelték le, konstruktív kritikájuk pedig lehetővé tette a GEN 2 cipő megtervezését, mely jelenleg tesztelés alatt van. 2021-ben piacra dobhatják a teljes mértékben újrahasznosított anyagokból készült adidas cipőt. Szeretnél többet tudni arról, hogy mit tesz az adidas a környezet megóvásáért? Minden infót megtalálsz a gyártó honlapjáról.


Jól látod, a streetwear is lehet környezettudatos. Felelősségteljes vásárlás, a lépőid és a ruháid rendben tartása vagy az, hogy odaadod őket más streetwear-rajongóknak - néhány megoldás, mely jót tesz a bolygónknak. De szintet is léphetsz, hogy óvd a környezetet. Válaszd azon márkák termékeit, melyeknek fontos a Föld jövője.


[script]$(document).ready(function () { $(window).scroll(function () { if ($(window).width() > 1024) { if ($(this).scrollTop() >= $('.s-last-img').offset().top - 600) { $('.sidebar').addClass('is-sticky'); } } });});[/script]

Csekkold a Timberland termékeket:

Nézd meg a Vans termékeket:

Nézd meg az adidas termékeket:

×
[script]$(document).ready(function() { /* MP - Bug ENPSUP-12079 */ $('#js-header').mouseenter(function() { $('.zoomContainer').css('z-index', '0'); }); $('#js-header').mouseleave(function() { $('.zoomContainer').css('z-index', '100'); });});$(document).ready(function() { $('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_loyaltyClubJoin').change(function(){if($(this).is(':checked')) {$('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_consentForm_consent_1704_0').attr('required', '');} else {$('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_consentForm_consent_1704_0').removeAttr('required');}});});[/script]