adidas – miért vágyik rá mindenki?
Talán nincs is olyan ember, aki ne ismerné az adidas lóhere alakú, vagy három csíkból álló logóját. A márka a prémium minőségű termékeknek köszönhetően évek alatt világszintű népszerűségre tett szert és kivívta magának a vásárlók elismerését. A legújabb divattrendek és a kivételes dizájn iránti elkötelezettség miatt mára a márka világvezetővé vált. A brand változatosságra és szabadságra törekszik, rajongóinak száma pedig állandóan nő.
Hogyan kell sikereket elérni?
A brandet 1924-ben hozták létre, egy kis, bajorországi német városkában. Talán nem mindenki tudja, hogy az adidas egy családi üzlet. Az ötlet két fivér fejéből pattant ki – az egyikük, Adi Dassler neve inspirálta a különleges márka nevének, az adidasnak a létrejöttét. Kezdetben a Dassler testvérek célja az volt, hogy a sportolóknak a lehető legjobb minőségű cipőket biztosítsák. A márka hajtóerejét akkoriban olyan események is biztosították, mint a német olimpiai aranyérmek elnyerése, amik például Linda Radka (1928), vagy Josse Owens (1936) versenyzők nevéhez fűződtek. Ezek az érmek a márka fejlődését és népszerűségének növekedését idézték elő, nem csupán a német vásárlók körében, hanem Európa szerte. A márka történelme során fordulópontokat is átélt. A XX. század 40-es éveinek vége felé az egyik testvér, Rudolf elhagyta a céget, és a konkurens márka, a Puma kiépítésén fáradozott annak kezdeteitől. Azonban még ez a fordulat sem szegte Adi Dassler kedvét, és folytatta a harcot a sportcipő piac meghódításáért. A sportvilág minden szempára a márkára szegeződött 1949-ben, amikor a jellegzetes, három párhuzamos csíkból álló kompozíció az adidas védjegyévé vált. A XX. század 50-es éveiben a logót már prémium minőségű termékekkel és kiváló sportteljesítményekkel azonosították. És pont úgy, mint ma, mindenki arra vágyott, hogy adidas ruhák lapuljanak a szekrényében. A márka fejlődése olyan intenzív és izgalmas volt, hogy nem is lehet az adidas minden sikertörténetét röviden összefoglalni. A márka dinamikus fejlődését 1972-ben pecsételték meg látványosan, amikor a híres háromlevelű lóhere az adidas hivatalos logója lett.
Figyelve a vásárlók igényeire
A brand különleges jellege az alapító tag, Adi Dassler inspiráló személyiségében rejlik. Egész Németországban két dologról volt híres: a sport iránti szeretetéről, és arról, hogy termékeihez állandóan innovatív megoldásokat keresett. Ahogy kiderült, remekül össze tudta párosítani két kedvenc hobbiját. Az adidas márka legtöbb terméke hosszú konzultációk eredményeképpen jött létre, amiket Adi Dassler a világ sportolóival folytatott. Ennek köszönhetően a márka úgy tervezte meg termékeit, hogy azok a vásárlók igényeire adott válaszok legyenek. Ami lényeges, hogy a világklasszis sportolók ugyanolyan fontosak voltak a márkának, mint az amerikai középosztályba tartozó átlagos használó. Az emberi igények összekapcsolása a technológiai innovációkkal a siker garanciájának bizonyult.
High fashion és sneakerek
A XXI. század az adidas számára a sikerek időszaka. A világgazdaság dinamikus fejlődése kedvezett a márkának, ami a sok évtizedes kemény és sikeres munkának köszönhetően a vásárlók kedvencévé és a popkultúra ikonjává nőtte ki magát. Senkit nem lep már meg a világhírű tervezőkkel való együttműködés, mint amilyen Stella McCartney, vagy Jeremy Scott. Ennek az erő-összekapcsolásnak az eredménye olyan világszerte várt, ultramodern cipők létrejötte volt, amelyek tökéletesen helytállnak a legmenőbb outfitek kiegészítőjeként. Az egyik adidas ikon a Stan Smith modell, amely nevével 1971-ben a legendás teniszjátékosnak tisztelgett. Kezdetben ezt a modellt a teniszpályára tervezték, azonban kiderült, hogy a Stan Smithek kiválóan megállják a helyüket a mindennapok kihívásai során is. Lehet, hogy éppen ebben a sokoldalúságban rejlik a sikerük. A következő kultikus modell, a adidas Superstar, 1969-ben jött létre, mint az első innovatív, alacsony kosárcipő. Az úttörő, bőr borítású „shell top” cipő nem csak a kosárvilág sztárjainak elismerését vívta ki, hanem a kíváncsi vásárlókét is. A XX. század 90-es éveiben a Superstar a híres hip-hop csapat, a RUN DMC kedvencévé is vált. A klasszikus sziluett, kényelem és tartósság világsikert hozott a modellnek.
A modernnel összemixelt hagyományok
A legújabb trendekre adott válasz az adidas Tubular, amely egyszerűségével és modern sziluettjével hódít. A Tubular tökéletes példája annak, hogyan kell összekapcsolni a márka sokéves hagyományait a legmodernebb technológiával és futurisztikus dizájnnal. A cipő jellegzetessége az ultrakönnyű talp, ami hihetetlen kényelmet biztosít viselőjének. Az adidas ZX flux azonban tökéletes megoldás mindenkinek, aki szeret a hétköznapokon futócipőben járni, végtére is ez a modell a ZX széria legfiatalabb tagja (konkrétan a ZX modelltől kezdve, a 80-as évektől), mely szériát futáshoz terveztek. A modellt mindenekelőtt a fejlett technológia és a modern sziluett összekapcsolása jellemzi.
Friss fuvallat, azaz adidas újdonságok
Az adidas igazi specialistája az olyan cipők gyártásának, amelyek tökéletesen tükrözik a vásárlók állandóan változó ízlését. Így volt ez az NMD modell esetében is. Három régi modell, a Micro Pacer, a Boston Super és a Rising Star összekapcsolásaként jött létre. A hagyományokat új fuvallatokkal frissítették fel, ami remek ötletnek bizonyult, mivel az NMD-k az egész divatvilágot magukkal ragadták. Egyenes vonaluk tökéletesen illik minden szetthez. Hasonló a történet az EQT modell esetében. Az Equipment vonal története a 90-es évekig nyúlik vissza, de az új verziója egyszerűen káprázatos. A futurisztikus dizájn, amit élénk színekkel kapcsoltak össze erőt és dinamizmust sugall, aminek köszönhetően az EQT magától értetődő választás a magabiztos, kivételes embereknek. Tökéletes kiegészítése ennek a csomagnak az X_PLR modell, amelyiket minimalista sziluett, és szinte a futócipők stílusa jellemez. Kiválóan helytáll a városi dzsungel hihetetlen kalandjai során. Az adidas manapság a legismertebb márka, ami világszinten alkotja meg az új trendeket. A brand nem csupán a sportvilág, hanem a streetwear és a lifestyle piacán is vezetőnek számít. És minden arra utal, hogy az adidas továbbra is megtartja a helyét.
Csekkold a kapcsolódó kisokosokat: