Az adidas márka története

Manapság nem sok olyan német cég van, aminek a nevét és jellegzetes logóját a világ végén is ismerik, az adidasnak azonban egyértelműen sikerült elérnie azt, amiről sok más cég csak álmodozik. Nem is beszélhetnénk most azonban ekkora hatalmas sikerről, ha nincsenek maguk a termékek, amiket nemcsak a sportolók szerettek meg, hanem a kényelem minden rajongója is! Hogyan is néz ki az adidas története dátumokra bontva?

1920

Adolf Dassler, aki egy bajor kis településen lakott, elkezdte átérezni a munkanélküliség szépségeit, és arra jutott, hogy azzal foglalkozik, ami a legjobban megy neki - kézzel készített sportcipőkkel. A különböző sportágak iránti szeretetének köszönhetően olyan cipőket tudott készíteni, amik megfeleltek a sportolók elvárásainak.

1924

Adolf beveszi a vállalkozásba fivérét, Rudolfot, aki szintén cipőkészítéssel foglalkozik. A cég különleges nevet kap: Gebruder Dassler Schuhfabrik, és további dolgozókkal bővül, akik a Dassler fivérek gyárához csatlakoznak.

adidas NMD

1928

A Dassler testvérek márkájának első sikere. Ekkor húzza fel a lábbelijüket Lina Radke könnyűatléta, és meg is nyeri benne az aranyérmet 800 méteres futáson. Ebben még nem is lett volna semmi rendkívüli, ha nincs az a tény, hogy mindez Amszterdamban történt, az olimpiai játékokon!

1936

A Dassler fivérek elkezdik célba venni azokat a jól teljesítő sportolókat, akik az ultrakönnyű sportcipőiket reklámozhatják. A radar ezúttal Jessie Owens amerikai futót vette célba. Adolf Dassler meggyőzőképessége, illetve egy elképesztő termék, amilyen a 169 grammot nyomó futócipő volt, telitalálatnak bizonyultak. Jessie Owens 4 aranyérmet nyert Berlinben az olimpiai játékokon.

adidas eqt

1948

Óriási fordulat következik be a Dassler fivérek cégében, mely végleges szétválásukhoz vezet, ami - mint később kiderült - mindkettőjük javára szolgált. Adolf úgy dönt, hogy új cégének nevét a keresztneve és vezetékneve első betűi fogják alkotni: Adi + Das.


50-es évek

Adolf küldetésévé az vált, hogy a különleges adidas sportcipők a lehető legtöbb sportolóhoz eljussanak. Ezt ő maga intézte, utazgatva a világban és termékeit olyan hírességekkel reklámozva, mint Muhammad Ali vagy Beckenbauer. Adolf hatékony reklámozási módszereinek köszönhetően csapatához további sportolók csatlakoztak, akik elégedettek voltak azzal a kényelemmel és hatékonysággal, amit a cipőjük biztosított nekik!

1972

Létrejön a híres három leveles adidas logó. A logó az olimpiai játékok szellemét volt hivatott szimbolizálni, ami mindig közel állt Adolf Dasslerhez, de a három kontinens összekapcsolódását is jelképezte. A három leveles logó a mai napig a világ egyik legközismertebb céges szimbóluma.

adidas superstar

1978

Az üzlet igazi virágkorát élte Adolf Dassler vezetése alatt, azonban a siker atyja 1978-ban idő előtt elhunyt. A céget az alapító felesége, később pedig fia vette át.

1993

Az adidas a családon kívüli ember kezébe kerül - Robert Louis Dreyfus üzletember vette át az irányítását, aki megtartotta a Dasslerek által elkezdett cégpolitikát. A legnagyobb sportcsillagokat veszi célba, aminek köszönhetően a márka folyamatosan a népszerűségi listák élén áll.


adidas

A vállalat vezető emberévé Hubert Heiner válik - a következő üzletember, aki folytatni kívánja az adidas küldetését. A cég csapatához a sportvilág további nagy nevei csatlakoznak, többek között David Beckham.

2006

Az adidas márka kivásárol egy másik népszerű, ruházati termékek és sportcipők gyártásával foglalkozó céget - a Reebokot.

2014

Aláírják az egyik legnagyobb szerződését, amit a sportmárka sportolókkal, egészen pontosan a Manchester United focicsapattal kötött. Ez az együttműködés 10 évig tartott.

2017

Az 1924-ben megalapított családi üzlet a cipő- és sportruházati világ igazi hatalommá válik. Az új vezetők irányítása alatt óriási sikereket ér el nemcsak a sport-, hanem a divatvilágban is. Manapság az adidas egy olyan márka, ami a sportolók és a divatvilág rajongói számára is készít termékeket. Olyan sztárok működnek együtt vele, mint Rita Ora, Stella McCartney, vagy Kanye West.

adidas tubular doom

[script]var $animation_elements = jQuery('.animacja');var $window = jQuery(window);function sprawdz_widok() { var window_height = $window.height(); var window_top_position = $window.scrollTop(); var window_bottom_position = (window_top_position + window_height); $.each($animation_elements, function() { var $element = jQuery(this); var element_height = $element.outerHeight(); var element_top_position = $element.offset().top; var element_bottom_position = (element_top_position + element_height); if ((element_bottom_position >= window_top_position) && (element_top_position <= window_bottom_position)) { $element.addClass('widok'); } else { $element.removeClass('widok'); } });}$window.on('scroll resize', sprawdz_widok);$window.trigger('scroll');[/script]
×
[script]$(document).ready(function() { /* MP - Bug ENPSUP-12079 */ $('#js-header').mouseenter(function() { $('.zoomContainer').css('z-index', '0'); }); $('#js-header').mouseleave(function() { $('.zoomContainer').css('z-index', '100'); });});$(document).ready(function() { $('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_loyaltyClubJoin').change(function(){if($(this).is(':checked')) {$('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_consentForm_consent_1704_0').attr('required', '');} else {$('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_consentForm_consent_1704_0').removeAttr('required');}});});[/script]