Az adidas márka története
Manapság nem sok olyan német cég van, aminek a nevét és jellegzetes logóját a világ végén is ismerik, az adidasnak azonban egyértelműen sikerült elérnie azt, amiről sok más cég csak álmodozik. Nem is beszélhetnénk most azonban ekkora hatalmas sikerről, ha nincsenek maguk a termékek, amiket nemcsak a sportolók szerettek meg, hanem a kényelem minden rajongója is! Hogyan is néz ki az adidas története dátumokra bontva?
1920
Adolf Dassler, aki egy bajor kis településen lakott, elkezdte átérezni a munkanélküliség szépségeit, és arra jutott, hogy azzal foglalkozik, ami a legjobban megy neki - kézzel készített sportcipőkkel. A különböző sportágak iránti szeretetének köszönhetően olyan cipőket tudott készíteni, amik megfeleltek a sportolók elvárásainak.
1924
Adolf beveszi a vállalkozásba fivérét, Rudolfot, aki szintén cipőkészítéssel foglalkozik. A cég különleges nevet kap: Gebruder Dassler Schuhfabrik, és további dolgozókkal bővül, akik a Dassler fivérek gyárához csatlakoznak.
1928
A Dassler testvérek márkájának első sikere. Ekkor húzza fel a lábbelijüket Lina Radke könnyűatléta, és meg is nyeri benne az aranyérmet 800 méteres futáson. Ebben még nem is lett volna semmi rendkívüli, ha nincs az a tény, hogy mindez Amszterdamban történt, az olimpiai játékokon!
1936
A Dassler fivérek elkezdik célba venni azokat a jól teljesítő sportolókat, akik az ultrakönnyű sportcipőiket reklámozhatják. A radar ezúttal Jessie Owens amerikai futót vette célba. Adolf Dassler meggyőzőképessége, illetve egy elképesztő termék, amilyen a 169 grammot nyomó futócipő volt, telitalálatnak bizonyultak. Jessie Owens 4 aranyérmet nyert Berlinben az olimpiai játékokon.
1948
Óriási fordulat következik be a Dassler fivérek cégében, mely végleges szétválásukhoz vezet, ami - mint később kiderült - mindkettőjük javára szolgált. Adolf úgy dönt, hogy új cégének nevét a keresztneve és vezetékneve első betűi fogják alkotni: Adi + Das.
50-es évek
Adolf küldetésévé az vált, hogy a különleges adidas sportcipők a lehető legtöbb sportolóhoz eljussanak. Ezt ő maga intézte, utazgatva a világban és termékeit olyan hírességekkel reklámozva, mint Muhammad Ali vagy Beckenbauer. Adolf hatékony reklámozási módszereinek köszönhetően csapatához további sportolók csatlakoztak, akik elégedettek voltak azzal a kényelemmel és hatékonysággal, amit a cipőjük biztosított nekik!
1972
Létrejön a híres három leveles adidas logó. A logó az olimpiai játékok szellemét volt hivatott szimbolizálni, ami mindig közel állt Adolf Dasslerhez, de a három kontinens összekapcsolódását is jelképezte. A három leveles logó a mai napig a világ egyik legközismertebb céges szimbóluma.
1978
Az üzlet igazi virágkorát élte Adolf Dassler vezetése alatt, azonban a siker atyja 1978-ban idő előtt elhunyt. A céget az alapító felesége, később pedig fia vette át.
1993
Az adidas a családon kívüli ember kezébe kerül - Robert Louis Dreyfus üzletember vette át az irányítását, aki megtartotta a Dasslerek által elkezdett cégpolitikát. A legnagyobb sportcsillagokat veszi célba, aminek köszönhetően a márka folyamatosan a népszerűségi listák élén áll.
adidas
A vállalat vezető emberévé Hubert Heiner válik - a következő üzletember, aki folytatni kívánja az adidas küldetését. A cég csapatához a sportvilág további nagy nevei csatlakoznak, többek között David Beckham.
2006
Az adidas márka kivásárol egy másik népszerű, ruházati termékek és sportcipők gyártásával foglalkozó céget - a Reebokot.
2014
Aláírják az egyik legnagyobb szerződését, amit a sportmárka sportolókkal, egészen pontosan a Manchester United focicsapattal kötött. Ez az együttműködés 10 évig tartott.
2017
Az 1924-ben megalapított családi üzlet a cipő- és sportruházati világ igazi hatalommá válik. Az új vezetők irányítása alatt óriási sikereket ér el nemcsak a sport-, hanem a divatvilágban is. Manapság az adidas egy olyan márka, ami a sportolók és a divatvilág rajongói számára is készít termékeket. Olyan sztárok működnek együtt vele, mint Rita Ora, Stella McCartney, vagy Kanye West.