Az adidas EQT története

Az adidas EQT története szinte párhuzamosan fut az öltözködési irányzatok változásával. Az új adidas széria ötlete a 80-as évek végén született meg, miután a márka már évek óta a világ vezető sport- és lifestyle brandjeinek élvonalába tartozott. A felesleges dolgok iránti rajongás, minden iránt, ami színes, „kütyüszerű”, de nem feltétlenül szükséges, az újdonságok általános célbavételét eredményezte. Senki nem maradt már hű a márkákhoz, a piac a feje tetejére állt. Az adidas ezért úgy döntött, hogy szembemegy ezzel az iránnyal. Kitalált egy modellt, ami a minimalizmus, az egyszerűség és nélkülözhetetlenség felé fordult. És sikeres lett. Hogyan történt mindez?

eqt kollekciók

A 90-es évek az adidas számára szimbolikusak voltak. A márka ekkor úgy döntött, hogy megnyomja a „reset” gombot, és megírja a brand új, modern történetét. Biztosan segített ebben az is, hogy a cég új kezekbe került. A Dassler fivérek, akik ez ideig irányítják a céget, átadják azt Robert Louis Dreyfusnak. Ő pedig azt tűzi ki célnak, hogy az adidas cipők a sportolók elsőszámú választásai legyenek. Ez végül sikerült is, de ahhoz, hogy idáig eljussanak, először meg kellett változtatni a cég profilját. A 80-as években a márka rapperek között számított kultikusnak, akik beleszerettek a híres Superstarba. Most eljött az ideje annak, hogy az adidas cipő belépjen a futópályákra és a stadionokba…

A csodálatos 90-es évek

Az adidas Equipment, vagyis röviden az EQT, ami jelszavává ez vált: „Minden, ami nélkülözhetetlen. Semmi, ami felesleges.” ennek a változásnak vált a szimbólumává. A márka visszafogott színekben kínálta a cipőt; fehérben, zöldben és feketében, ami tökéletes ellentétben állt azzal, ami akkoriban volt a topon. Aszimmetrikus felépítése minden olyan tulajdonsággal rendelkezett, ami egy sportcipő esetében a legfontosabb: védelem, támogatás, teljesítmény. Semmi szükségtelen dolog. És a rizikó vállalása kifizetődött. A cipő villámgyorsan iszonyatosan híres lett, és a gyűjtők vágyának tárgyává vált.

adidas eqt
buty adidas eqt

A XXI. század eleje

A célt elérték – az adidas cipők, ruhák és kiegészítők ismét a sportvilág részét képezték. Az ügyvezető igazgató posztján történő következő változás után a márkára további változások vártak. De nem azonnal. A sportvilágban való további terjeszkedés, ezúttal Herbert Heiner személyében, eleinte különösebben látványos események nélkül zajlott. Azon kívül, hogy sikerült megnyerni maguknak a sportvilágból néhány híres nagykövetét (például Muhammad Alit vagy David Beckham), nem sok minden történt. Csak az adidas és Stella McCartney közötti együttműködés miatt bolydult fel – az addig különálló – sport- és divatvilág. Az adidas megjelent az olyan fashion üzletekben, amiket inkább a „fényűzéssel” azonosítottak, ami mindent megváltoztatott. Eddig egyike volt azoknak a márkáknak, amik nemcsak eleget tesznek a vevők elvárásainak, hanem egyenesen szükségleteket teremtenek.

2017

Azonban a bátor üzleti lépések és a számos, kifutókon elért siker után, a cég eredményeiben beáll a következő, néhány éves stagnálás, ami arra készteti a brandet, hogy…. újra visszatérjen a „legszükségesebb dolgokhoz”. 2017-ben az adidas bemutatta az új EQT modelleket. A promó filmben felvillantotta a termékvonal történetét és a modellt ikonikus cipőként mutatta be. Az alkotók azt állították, hogy a világ végre felkészült a sport és az aktív életmód esszenciájának visszatérésére, így az állandó változások világában, ahol folyamatosan különböző ingerek érnek minket, érdemes odafigyelni arra, ami a legfontosabb – a legjobb anyagokra, funkcionalitásra és átgondolt szerkezetre. A kultikus EQT modell újraértelmezése magával ragad. Ebben a cipőben keveredik a modern a történelemmel, és mindkét korszak azt adja neki, ami a legjobb. Az ikonikus zöld helyett a piros jelenik meg – a Turbo Red. Ez a szín a paletta másik végéről, a szín, ami kiemel a tömegből. A cipő illeszkedik a lábfejhez, a legjobb tompítást és puhaságot biztosítja, végül pedig – odafigyel a lábfejedre bármilyen fizikai aktivitás közben. Az évek múlása ellenére, a cipő esszenciája változatlan marad.


×
[script]$(document).ready(function() { /* MP - Bug ENPSUP-12079 */ $('#js-header').mouseenter(function() { $('.zoomContainer').css('z-index', '0'); }); $('#js-header').mouseleave(function() { $('.zoomContainer').css('z-index', '100'); });});$(document).ready(function() { $('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_loyaltyClubJoin').change(function(){if($(this).is(':checked')) {$('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_consentForm_consent_1704_0').attr('required', '');} else {$('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_consentForm_consent_1704_0').removeAttr('required');}});});$('.b-cart_summation .m-cartOptions_itemSummary').each(function() {var newtext = $(this).html().replace('enp.cart.phone.country.prefix', ''); $(this).html(newtext);});$('.js-contact-chat').on('click', function() { window.location.replace('http://sizeer.hu/chatbot'); })[/script]