(0)
Módosítsd a keresett kifejezést.
Próbálj kevesebb szűrőt használni
adidas EQT
Az adidas az a márka, amelyik imád úttörő felfedezéseket tenni, úgy a divat, mint a sport terén. Mindig kitalál valami újat, hogy meglepje vásárlóit és azokat, akik a vásárlóivá válhatnak. Így volt ez az EQT modell esetében is. Mi rejtőzik a titokzatos név mögött?
A modernitás kvintesszenciája
Habár a mostanság a német márka kínálatában folyamatosan győzelmüket ünneplő cipők dizájnja nagyon modernnek tűnik, a adidas cipő külsejére vonatkozó ötlet valójában a kilencvenes évekből származik. A brand tervezői ugyanis ekkor döntötték el, hogy megalkotnak egy olyan cipőt, ami az akkoriban rendkívül nagy népszerűségnek örvendő ultraszínes és neonszínű modellek kontrasztját képezi. Az EQT alapszínei a fehér, fekete és sötétzöld volt. A cipő felső része minimalista volt, a nyelv pedig laposan simult rá a lábfejre. Összességében nagyon szerénynek és visszafogottnak nézett ki a múlt század trendjeiben uralkodó modellekhez képest. Ahogy azonban kiderült, jó volt az irány, mert az EQT nagyon gyorsan elismertté vált a sneakerheadek között.
Cipők stratégiával a hátuk mögött
Amikor erről a modellről kezdünk olvasni, gyorsan világossá válik, hogy létrejötte nem a véletlen műve volt. Az EQT az Equipment rövidítése, ami szó szerint „eszközt” vagy „felszerelést” jelent. Az adidas szakértői arra jutottak, hogy nehéz sportolni a megfelelő felszerelés nélkül, az EQT-nek pedig a tervek szerint a futók nélkülözhetetlen felszerelésévé kellett válnia. Úgy a dizájn, mint a gyakorlati szempontok a modell örökérvényű stratégiájának kezdetéhez nyúlnak vissza, ami egy rövid mottóban összegezhető: „Az, ami fontos. Semmi felesleges.” Az EQT-ban minden részletnek feladata van – növelni a kényelmet, vagy hozzájárulni a tökéletes kinézethez.
Válasz a változó világra
Az adidas EQT egyike volt az első olyan modelleknek, amik a cégben végbemenő változások után láttak napvilágot. A kilencvenes évek különösen fontosak voltak a német konszern számára. Végre új logó jelent meg, ami a mai napig rendkívül ismert, és nehéz bármivel is összetéveszteni. A márka filozófiájában pedig a kényelem, modernitás, praktikusság és tartósság játszott kulcsszerepet. Mindezek a változások igen hasznosnak bizonyultak, az EQT pedig szimbólummá vált. Amikor először jelent meg a piacon, mindenkit meglepett a cipő dizájnja, de éppen ebben rejlett vonzereje. A modell együtt változott az időkkel. Az új évezred elején a jellegzetes zöld helyett megjelent egy új, piros árnyalat, ami forradalmasította a cipő kinézetét.
Az EQT manapság
Ez a tökéletes sportfelszerelés ma már rengeteg színverzióban és mintázattal kapható. A piros még mindig vezető pozícióban van, megjelentek azonban a fehér, fekete, rózsaszín, szürke és bézs EQT-k is. Az egyetlen, ami változatlan maradt, az a cipő formája, illetve praktikussága, amik már a kezdetektől kezdve együtt jártak.
Habár az EQT, vagyis az adidas Equipment nagyon modernnek néz ki, a cipőnek olyan történelme van, ami a századfordulóig nyúlik vissza. Praktikusságának, tartósságának és kényelmének köszönhetően a márka szimbólumává, és kétségtelenül minden futó egyik legfontosabb felszerelésévé váltak.