A NEW ERA TÖRTÉNETE
Tudás és tapasztalat, melyet generációról generációra szállt – pontosan így építette ki a New Era erős piaci helyzetét, mely biztosította neki a státuszikon címet, illetve a Major League Baseball és National Football League hivatalos licencét.
A jól átgondolt és következetes stratégiának köszönhetően a brand már régóta jó kapcsolatot ápol a sportélet, a zenei és művészeti világ legnagyobb formátumaival, de minden streetwear-rajongóval is jóban van.
A folyamatos tökéletesítési vágynak, az ügyfelek iránti tiszteletnek és az eredeti, prémium minőségű termékeknek köszönhetően a New Era ma már nemcsak közismert, hanem világszerte népszerű is. Története azonban már jóval korábban, 1920-ban indult.
De hogyan vált a családi vállalkozás igazi gigásszá?
’20-AS ÉVEK
A kezdetek Erhardt Koch nevéhez fűződnek. Ő egy német bevándorló fia volt, aki gyerekkorától kezdve tanulta a fejfedők varrásának technikáit. Óriási tudásra tett szert – már tizennyolc évesen többféle gyártási módszerrel is tisztában volt! Koch azonban ambiciózusabb volt ennél – nem akart egy nagy cégben egy lenni a sok közül.
Arról álmodozott, hogy saját vállalkozást alapít, mely ráadásul meghatározó lesz a piacon. 1920-ban eltökélten és magabiztosan 5000 dollárt kért kölcsön a nagynénjétől, és New York állam Buffalo városában, a Genesee utcán megnyitotta a New Era Cap Companyt. Így született meg a legenda!
’30-AS ÉVEK
A ’30-as évek elején Koch hozott egy döntést, mely a csúcsra röpítette a cégét. Kihasználva, hogy az amerikaiak rajonganak a baseballért, elhatározta, hogy sportos sapkák gyártásába fog. Az első profi, New Era logós baseball sapkák 1934-ben születtek, és a Cleveland Indians csapat játékosainak készültek.
Innentől kezdve a profi baseball csapatok a brand legfontosabb ügyfelei közé tartoztak – ahogyan a középiskolák és a felsőoktatási intézmények amatőr játékosai is.
’40-ES ÉVEK
A II. világháború visszafogta ugyan a termelést, de a cég növekedését nem állította meg teljesen. Már a ’40-es évek vége felé megjelentek az első olyan sapkák, melyek bőségét állítani lehetett. Bár a cég alapítója tartott tőle, hogy ezek a darabok megbuknak a vizsgán, mert nem mutatnak olyan jól, mint az eleve pontosan illeszkedő modellek, a rengeteg megrendelés végül meggyőzte a termék létjogosultságáról.
’50-ES ÉVEK
Erhardt Koch 1954-ben elhunyt, a céget pedig Harold fia vette át, akinek újító szellemiségű elképzelései még erősebbé tették a családi üzletet. Az új igazgató első ötletei közé tartozott, hogy varrjanak a sapka belsejébe egy pamutpántot, mely felszívja az izzadságot és gondoskodik róla, hogy a sapka ne essen le. Akkoriban ez a megoldás forradalminak számított, mára azonban már alap, és minden modellnél felfedezhető. Ugyanebben az évben Harold úgy határozott, hogy felfrissíti a márka valamennyi termékének megjelenését is, és az aktuális trendekhez igazítja őket. Így született meg a 59 FIFTY modell, mely néhány évtizeddel később ikonikussá vált a streetwear-rajongók népes táborában.
A ’60-AS ÉS ’70-ES ÉVEK
A következő években a márkát folyamatos növekedés és stabil fejlődés jellemezte. Egyre több ember és intézmény figyelt fel a New Era sapkák kifogástalan minőségére. 1969-ben a Koch üzeméből kikerülő fejfedők hozzátartoztak többek között a USS Hornet hajó profijainak felszereléséhez – nem másról van szó, mint az Apollo 11-ről, vagyis az űrhajóról, mely végrehajtotta az első amerikai holdra szállást. Így a brand, mely álmokból és szenvedélyből született, a világtörténelem egyik meghatározó eseményének résztvevőjévé vált! Erhardt Koch-nak és víziójának állít emléket, hogy a New Era sapkák 1974-ig az USA 24 profi baseball csapatából 20 válogatott hivatalos fejfedői lettek.
’80-AS ÉVEK
A következő évtized a márka folyamatos növekedésének és fejlődésének időszaka. A cég vezetését Harold fia, David Koch vette át, aki óriási lendülettel fogott bele a családi biznisz további fejlesztésének. A New Era sapkákat már nemcsak a neves sportligák profijai, hanem az iskolák amatőr baseball játékosai, illetve amatőr teniszezők és golfozók is viselték. A brand új kihívásokat keresve 1986-ban úgy döntött, hogy a Major League Baseballal életre hívja a “Diamond pro 5950 cap” kollekciót, melyben színre lépett a 59FIFTY modell. A baseball rajongók is örömmel viselték a híres sapkát, aminek köszönhetően a New Era az egész országot elárasztotta.
’90-ES ÉVEK
A ’90-es évek eleje bővelkedett olyan eseményekben, melyek formálták és megerősítették a cég piaci helyzetét. 1993-ban, 59 évvel az után, hogy megszületett a Cleveland Indians első profi baseball sapkája, a New Era kizárólagos licencet kapott a Major League Baseballtól. Miért olyan fontos ez? Mert pontosan ennek köszönhetően vált a brand valamennyi profi játékos hivatalos sapkabeszállítójává. A vásárlók egyre növekvő igényeire adott válaszként Elosztó Központ is nyílt Hamburgban. Ez az év a cég vezetői székét illetően is változásokat hozott. A családi üzletet ugyanis David fia, Chris vette át.
A New Era urban stílusikonná válásához az adta a kezdő lökést, hogy Spike Lee rendező megkérte a brandet, csináljon direkt neki egy piros, NY Yankees logós sapkát. Ez új trendet indított el a városi divatban, emellett a márka és a rendező sokéves együttműködését eredményezte.
2000-ES ÉVEK
A New Era óriási ambíciókkal és nagyszabású tervekkel lépte át az új évezred küszöbét – és az egyik ezek közül az USA-n kívüli terjeszkedés volt. A márka első leányvállalatát két évvel korábban alapították Kanadában, de ezzel még nem érhetett véget a történet – a termékek iránti érdeklődés ugyanis hatalmas volt! 2002-ben őrült tempóban nyíltak hát az újabb részlegek Európában, Japánban és Ausztráliában.
A New Era azonban nemcsak messzebbre akart jutni – az is a céljai közé tartozott, hogy jobbá tegye a világot. A brand éppen ezért 2010-ben útjára indította az új, innovatív „Fly your own flag” stratégiát, mellyel támogatja az individuumot és mindenki egyediséget, aki csak felteszi a híres sapkát. A márka emellett a kreativitást és az önkifejezés szabadságát is fontosnak tartja. Az egyes sportklubok által szignózott, hagyományos kollekciókon túl bárki megtervezheti saját sapkáját, vagy választhat valamit a FUN vagy Lifestyle kollekcióból. Hát ez az, amiért a streetwear imádja ezt a brandet!