Timberland Premium 6 - A favágók cipőjének legendája
Ismerkedj meg a Timberland Premium 6 történetével
Ezt a cipőt az egész világ hordja. A Premium 6 a Timberland kultikus modellje. A masszív, sárga bőrcipő sziluettjét minden télen olyan sokak lábán látjuk, hogy ha eddig még nem is volt ilyen a kollekciódban, azon töprengsz: miről is van valójában szó? Miben rejlik az úgynevezett favágó cipő ereje? A válasz egyszerű: ez egy olyan modell, aminek történelme van! Nem csak egy trend, ami egy szezonra szól. Nem csak egy cipő, aminek az egyetlen előnye a trendi megjelenés. Nem csak egy termék, amitől fél év használat után búcsút veszelEz egy olyan cipő, ami a nehéz munkát végző emberek szükségleteire adott válasz. Egy modell, ami tiszteletet ébreszt, és ami megérdemli a tiszteletet. Szeretnél többet tudni? Ismerd meg a Timberland Premium 6 történetét!
Egy cipész álma
A dolog egyszerű. Minden egy bizonyos cipész álmával kezdődött. Ezt az embert Nathan Swartz-nak hívták. 1902-ben született Odesszában egy négygenerációs orosz cipész család sarjaként. A II. világháború előtt a Swartz család az Egyesült Államokba emigrált. Ott Nathan egy kis üzemben kezdte meg gyakorlatát, ami cipők javításával foglalkozott. De folyamatosan nőtt benne a vágy, hogy saját üzlete legyen. 1952-ben saját részvényeket vásárolt egy kis bostoni cipő üzletből, ami később a világhírű Timberland márkává alakult át.
Egy cég, aminek lelke van
Eltelt néhány év, Nathan pedig egy egész üzlet tulajdonosa lett, amibe bevette két fiát, Hermant és Sidney-t is. Még a 60-as években Swartzék elkezdték a teljesen innovatív cipők gyártását – amiknél a felsőrész nem varrva volt a talphoz. Ezért volt annyira forradalmi? A két cipőrész ilyen módon történő egymáshoz rögzítésének köszönhetően a lábbeli abszolút vízállóvá vált. Az úttörő technológia feltalálása lehetővé tette Swartznak és fiainak, hogy folytassák a munkát a tökéletes cipőn, ami támaszt jelent a nehéz körülmények között dolgozó embereknek.
Az áttörés éve
Amikor 1968-ban Nathan nyugdíjba ment, a stafétát Sidney Swartz-nak adta át. Szerette volna teljesíteni apja kívánságot, és a vízálló cipők műfajában egyedülálló modellt akart kidolgozni. 1973-ban bemutatta munkatársainak a pontosan nekik szánt cipőt: a 10061, Premium 6-ot – a Sárga Cipőt. A sárga nubukból készült stabil cipő, ami vízhatlan. Bármilyen körülmények között tartós. A modellt „Timberlander” névre keresztelték, az erdőben dolgozó emberek erejére hivatkozva vele. Idővel a nevét az egész cég átvette. Először a munkások szívét hódította meg, aztán az amerikai emberekét, később pedig – az egész világét. És töretlen népszerűsége egészen a mai napig tart.