Dad Shoes a Sizeernél!
Amikor vásárlásra adjuk a fejünket azért, hogy pótoljuk a ruhatárunkban lévő hiányokat, általában szép és letisztult dolgokat választunk, amik univerzálisak és számos különböző alkalomhoz illenek. A pénztárcabarát áron kívül a szemet gyönyörködtető dizájn és az ismert logó dönt arról, hogy összekötjük-e sorsunkat a kiválasztott cipővel vagy egy ruhával. Az az érzésünk, hogy ismerjük a divatot, tudjuk, hogy mi éppen a trendi és a legtöbb valakinek tetszeni fog, amit viselünk. De, amikor a legnépszerűbb kifutókat figyeljük, ahol a legnagyobb és leghíresebb tervezők mutatják be legújabb ruháikat és cipőiket, akkor elkezdünk kételkedni saját magunkban, és hogy ténylegesen „követjük a divatot”. Egy érdekes példája lehet ennek a Dad Shoes típusú cipő - a különleges trend, ami egyre szélesebb körben terjed a streetwear világban.
Honnan jön a „Dad Shoes”?
Ahogy az gyakran megesik a divatvilágban, két különböző világ ütközése valami igazán különleges dolog megszületését eredményezheti, ami első pillantásra tűnhet teljesen balul sikerültnek is. Így volt ez a high fashion divat és a streetwear találkozásakor is, aminek eredményeként napvilágot látott az új, meglepő cipő - a Dad Shoes. Az órmótlan és nem túl csinos cipő egyre inkább elterjed a divatvilágban, és egyre több rajongót szerez magának. Az egyik első olyan modell, amelyik már a közelgő trendet képviselte, a Nik Air Monarch IV volt, ami 2002-ben debütált a divatvilágban. A papás cipő vagy más nevén csúnya cipő azok a meghatározások, amik alatt ezek a különleges változatú sportcipők futnak. Nemzetközi sikerét olyan személyeknek köszönheti, mint Kanye - most már valójában Ye - West.
West és az adidas duója
West az Egyesült Államokban népszerű Yeezének sikere arra sarkallta a rappert, hogy tovább lépjen és magasabbra tegye a lécet. A német adidas branddel való együttműködés során elkezdett a kultikus Powerphase modellen dolgozni, amelyik premierjére a múlt században, konkrétan pedig 1986-ban került sor. West finoman felfrissítette a cipőt, megfosztotta a Yeezy brandjelzéstől és egyedül a kis, arany „calabasas” felirat maradt meg a felsőrészen. Az adidas és West egyik legjobban sikerült cipőjének tartott lépő egy szempillantás alatt elfogyott. A masszív és - minek kerülgessük tovább a forró kását - nem túl szép cipőket, amilyen a Yeezy Wave Runner 700, néhány óra alatt elkapkodták, és mindezt még előzetes értékesítésben. De miben rejlik a Dad Shoes ereje?
A Dad Shoes öt perces hírneve
A látszat ellenére a papás cipő trendje nem csak és kizárólag a híres amerikai zenész hatására alakult ki. A divatvilágban már évek óta léteztek olyan modellek, amik tökéletesen beleillenek ebbe az irányvonalba. Itt említhetjük meg például Raf Simson Ozweego modelljét, ami az adidas-szal való együttműködésből született, vagy az új, kultikus formában visszatérő New Balance 990 Stussy-t. A Dad Shoes konkurenciájaként pedig itt egy márka, ami saját verziójával kenterbe veri a többit - ez a Balenciaga Triple S modellje. Talán nincs is az ismert divatháznak ennél csúnyácskább és különösebb cipője, amit gyakorlatilag már sehol nem lehet kapni. Szerencsére a papás cipők trendjébe illő lépők nem mindegyike csúnya. Például itt a Nike márka Mars Yard 2.0 modellje - amelyik könnyű és szellős, ugyanakkor más, mint az összes többi, és beleillik a fent említett trendbe. A Dad Shoes öt perces hírneve továbbra is tart, aminek bizonyítéka, hogy az órmótlan modellek ott vannak a legnépszerűbb sportos brandek kínálatában. Az adidas-on és a Nike-n kívül a csúnyácska cipők helyet kaptak a Fila és a Puma termékei között is. Nem kell ahhoz jósnak lenni, elég a piacot kell szemmel tartani hozzá, hogy nyugodtan kijelenthessük: ez csupán a kezdet.
Csekkold a kapcsolódó kisokosokat: